Alla inlägg under februari 2010

Av Carina Losenborg - 28 februari 2010 17:50

  
Bild på Bus!


  


Bild på Beon


  
Bild på Bimbo!

Av Carina Losenborg - 28 februari 2010 12:56

I morse gick jag upp vid 5, jag och Ulrika packade in oss och 4 hundar i bilen och började vår färd mot Örebro. Tog 2,5 timmar dit så det var lite segt men jag hade ju trevligt sällskap så det gick bra.
Vi kom dit, plocka de alla saker och tog sedan ut hundarna. Nu började jag bli riktit nervös. Jag hade ju nr 4, 5 och 7 så jag kände lite panik inför hur det skulle fungera, som tur är så hade jag Ulrika som hjälpte mig :o)


Här kommer kritiken iaf

Bus:
feminint huvud och uttryck, korrekt bett, önskar bättre pigment, välutvecklad i kroppen, bra förbröst, bra päls och färg. Tillräckliga vinklar, rör sig bra bak, slarvigt fram, ger för dagen ett högställt intryck. Utmärkt temprament!
Hp och Bim- valp


Beon:
En stor hane, bra päls och färg, korrekt benstomme, tillräckligt vinklad bak, skulle önska något längre överarm, rör sig bra fram, kohasig bak, en hane som behöver tid, utmärkt temprament, i utmärkt kondition.
Hp och 2:a bästa hane.

Bimbo:
feminint huvud, korrekt uttryck, korrekt bett, härlig bröstkorg med bra förbröst, rör sig bra från sidan, lite trång bak, härlig päls och färg, i utmärkt kondition. temprament UA.

Hp och Bim


jag är nöjd trots allt, Bibo löper ju och är lite som hon är :o) Beon är inte klar så hon har helt rätt och bus är hög bak.. men det enda jag inte förstår är varför hon säger att bus behöver bättre pigment??? Hmmm konstigt, någon som kan förklara detta för mig.


  
Bus!!


Mer bilder kommer senare nu vill jag bara slappa i soffan och ta det lugnt..

Av Carina Losenborg - 27 februari 2010 18:06

Oj vad hundar kan sova när de vill.. ibland vaknar de till när snön rasar ner från taket. Då flyger de upp och ser lite förvånade ut innan de lägger sig ner och somnar om..
Imorgon blir de avresa från Huskvarna vid 05.30 Jag, Tuva, Ulrika, Atlas, Bimbo, Beon och Bus ska åka upp till Örebro och ställa hundar. Vi starar som nr 4,5 och 7 i vår ring så vi måsta vara där tidigt. Usch!
Det är iaf bara 7 austalian shepherds som ska ställas och jag har 3 av dem så någon av hundarna borde ju gå bra eller?? :) jag ska ta med min kameran och ta lite bilder så att ni får se hur det går :o)
Känner lite nervös iaf, men en av Bus kullsyskon kommer oxå att vara på plats och det ska bli roligt att se honom.

Så önska oss lycka till så återkommer jag med resultat imorgon.

Av Carina Losenborg - 27 februari 2010 14:11

Nu har Bimbo haft besök av valpköpare :o) Det är roligt när valpköpare vill komma och träffa tiken innan de köper valp. De har oxå fått träffa Beon och Bianca (beon syster) så att de kan bilda sig en uppfattning om hur hundarna är.


Mycket trevligt även om min sockerkaka blev lite misslyckad :o)


Bimbo ligger nu och sover i mitt sovrum och Beon och Bus ligger på nedervåningen och sover. Alla verkar vara jättetrötta, kan de bero på att de har fått visa upp sig :o)


Nu ska jag gå och fixa mig lite mat och packa ihop lite saker tills imorgon då vi ska på hundutställning i Örebro.

Av Carina Losenborg - 26 februari 2010 16:17

Nu är alla hundarna nybadade och fina! Det luktar blöt hund i hela huset :o)

Bimbo är just nu i vårt sovrum och Beon och Bus är på nedervåningen, det går inte att ha dem tillsammans än.

Nu ska jag snart ta och frissera Beon oxå inför vår utställning på Söndag så att han oxå blir fin. Sedan blir det Fredagsmiddag och mys :o)

Av Carina Losenborg - 26 februari 2010 10:58

Satt och räknade på när valparna skulle komma om Bimbo nu är dräktig och det blir runt den 28-29 April :) Så nu är det bara at vänta och se :o)



Av Carina Losenborg - 26 februari 2010 08:41

tog med Bimbo och Bus och gick en morgonpromenad, i regnet :(
Om det nu ska regna kan det väl vara 10 grader varmt och regna massor istället för att det duggar och är nollgradigt. Vi bor ju uppe på berget i Huskvarna och jag fasar för att åka ner och handla idag. Ja ja ner kommer man ju alltid :o) frågan är bara hur.

Jag behöver köpa nya ben till hundarna och sedan skulle jag vilja göra om deras utrymme i bilen. så jag ska åka och titta och se om jag hittar en billig madrass som jag kan klippa till och lägga i bilen :o)


Lyssnar just nu på bimbo som går omkring och gnäller. Hon är lite frustrerad, måste verkligen ge henne något annat att tänka på. :o)

Av Carina Losenborg - 25 februari 2010 13:31

Igår vid 4 styrde jag bilen mot Sala. Jag var framme vid ca 8 halv 9 på kvällen, ganska trött och seg men bimbo rusade fram till Balder och de blev verkligen jätteglada över att träffas igen. Vi gick alla in och bara efter ett par minuter så var parningen ett faktum.. Snabba hundar :o)

Bimbo gick sedan och pratade förnöjt hela kvällen och var sååå nöjd med allt :o) det var rktigt roligt att se henne :o)


Jag sov över hos Anki, så på kvällen blev det lite snack, en kanongod blåbärspaj och ett OS - Guld :o)

Bus fick oxå träffa 2 av sina kullsyskon. De var så enormt lika på alla sätt :)


Sedan idag på morgonen så fick de till en parning till så nu är hon dubbelparad :o) Mycket nöjda åkte vi hem. Här kommer lite bilder :o)


  

Bimbo och Balder i morse


    


Bus syskon :o) 

Presentation


Denna blogg kommer handla om Bimbo och hennes valpar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<<
Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards