Alla inlägg under april 2010

Av Carina Losenborg - 30 april 2010 08:34

Gick och lade mig ganska tidigt igår eftersom jag knappt har sovit på länge. Alla valparna låg tysta och snälla, ett tag iaf.. Efter ett tag började Bimbo pipa och ville gå ut, jag vet från förra valparna att hon brukar bli riktigt dålig i magen efter.

Så min natt har bestått i att sova en liten stund, vakna av att Bimbo piper, dra ut henne ( ja hon går inte frivilligt, utan man får ta henne i nacken och dra ut henne, gör man inte detta så ligger hon och piper hela tiden) står ute och vänta tills hon är klar, då kommer hon springande. Gå in, Bimbo springer till sina valpar så då har tagit över hela korgen så hon inte kan hoppa i.. då får man hjäpa till att flytta valpar.. när man har gjort detta hoppar hon i korgen och då piper alla valparna tills de hittat varsina spenar och sedan blir det tyst..

En liten stund.. för sedan börjar vi om igen... så det var det med den sömnen :)


Ja ja alla valparna är välmående och fina, Bimbo har massor av mjölk så ingen behöver vara hungrig.


Tuva satt med valparna igår från de att de föddes tills jag fick köra henne i säng på kvällen. Hon satt där vid valparna med ett enormt leende på läpparna och det första hon gjorde i morse var att gå till valparna. Hon äter alla sina mål mat vid valparna och bara njuter.

Tänk vad den 8-åring kan njuta av livet!


Jag är mest trött idag men har en massa att göra, huset ser ut som bara den och luktar illa, så det behövs städas.. så det är bara att hugga i..

Av Carina Losenborg - 29 april 2010 17:11

Jag vet att jag har skrivit mycket idag men här kommer lite bilder till. Nu har alla valparna ätit så de är mätta och nöjda, Bimbo håller dem rena och fina men hon är oxå mycket trött.

Väldigt tyst kull detta, i den förra jag hade var det en massa pip men dessa sover gott och är mycket tysta :) Kan bero på att Bimbo har väldigt mycket mjölk..


 

    

Av Carina Losenborg - 29 april 2010 15:23

Jag kommer höra av mig till er imorgon. Jag vet inte just nu om Anki som äger papan till valparna vill ha en valp. Så innan jag kan ge besked till er måste jag få svar från henne, hoppas ni kan vänta tills imorgon. :)

Av Carina Losenborg - 29 april 2010 14:47

    

Svart trefärgad hane.

Av Carina Losenborg - 29 april 2010 14:44

    

Merle Tik 

Av Carina Losenborg - 29 april 2010 14:41

    

Svart trefärgade hane.

Av Carina Losenborg - 29 april 2010 14:38

    

Merle tik

Av Carina Losenborg - 29 april 2010 14:34

    

Den övertecknade tiken :)

Ovido - Quiz & Flashcards