Alla inlägg under maj 2010

Av Carina Losenborg - 31 maj 2010 13:22

jaha nu är jag tillbaka igen, något trött och seg men tillbaka :)


Ifredags lämnade jag ju valparna, bimbo och beon hos mamma oh där har de varit hela helgen, det har fungerat kanon men det visste jag att det skulle göra för mamma är kanon :)


iaf i lördags gick jag och min kollega upp id halv 5 på morgonen och åkte till oskarshamn där har vi stått och masserat hundar hela helgen, var inte hemma förrän vid 9-10 tiden igår kväll. Väldigt trött men det var mycket givande..


Nu idag har jag hämtat hundarna. Så nu är Bimbo, Bus och alla valparna i hundgården. Beon ligger här inne med mig. Bus har nämligen börjat löpa så jag delar på dem.. vill ju helt inte ha några fler valpar just nu :)

iaf så växer valparna så det knakar.. jag ska ta lite nya bilder så ni får se hur de ser ut :)

idag tänker jag bara ta det lugnt och vila, känner mig enormt trött och seg och hemma har jag en sjuk Tuva med feber.

Av Carina Losenborg - 28 maj 2010 11:28

Förlåt för att jag inte hunnit blogga på ett tag men här har det varit häktiskt.. just nu ligger iaf alla 11 hundarna och sover ute i hundgården.  De ligger i en jättestor Aussiehög och njuter av solen.


Idag ska de få vara ute så mycket som möjligt, de gillar verkligen att vara ute. sedan ikväll åker jag med valparna, beon och Bimbo till mamma där de ska vara över helgen. Jag ska ju till oskarshamn och jobba och kommer att vara borta hela helgen så då har de det bättre där..


Förhoppningsvis kommer det lite bilder efter helgen för jag kan tänka mig att min mamma kommer att ta en del :)



Av Carina Losenborg - 26 maj 2010 16:11

  

True Romance


  

True Fairytale


  

True Delight


  

True Baileys


  

True Wild


  

True Majesty


  

True Choice


  

True Happiness


Sedan kommer här lite bilder från idag.. se vad fint de leker med saker nu oxå :) riktigt duktiga på att bära saker i munnen :) En av dem somnade i en buske och sedan är det bilder på en riktig Aussiehög :)


                

Av Carina Losenborg - 26 maj 2010 08:37

natten har varit ganska jobbig, mitt i natten kom Tuva upp till oss hon hade drömt en mardröm och trängde in sig i vår säng, så jag har fått sova precis i mitten av sängen med 2 st som slänger iväg sina armbågar i ansiktshöjd.. så kl 5 funderade jag på om jag skulle gå upp och skita i att sova..


iaf så har jag nu fått iväg Tuva till skolan, varit ute en promenad med hundarna, äter frukost och sedan ska jag packa in Beon och Bus och åka och träna på Jbk, blir nog lite lydnad och lite agility.


Funderade på om Bimbo skulle få följa med men hon får stanna hemma med valparna istället.. blir lugnare så.. då behöver jag inte oroa mig för dem :)



Av Carina Losenborg - 25 maj 2010 19:52

nu är vi hemma igen.. har gått kanonbra! Inte ett pip och inget gnäll. Så jag är verkligen nöjd. De sov och var lugna hela tiden, även när vägen var guppig eler när det var grusväg.. skönt!


Nu ligger de och sover i valplådan igen, imorgon blir det träning på Jbk vid halv 10. ska bli jättekul :)

Av Carina Losenborg - 25 maj 2010 12:45

nu har jag lyft ur ett säte i bilen och ställt in en bur.. i den buren ska alla valparna få hålla till under bilfärden.. även om Tuva kommer be om att få ha en i knät :) iaf så hoppas jag på att det blir en lugn färd och att alla somnar. man vet ju aldrig med valpar men det brukar gå bra. Jag återkommer med rapport ikväll om hur det har gått :) Jag ska försöka ta lite bilder oxå så ni får se hur det har sett ut under dagen :)


det enda jag fasar för just nu är att det regnar.. och inte lite heller och jag måste gå ut i det.. usch..

Av Carina Losenborg - 25 maj 2010 08:47

God morgon! Kom just hem från skogen. Tog med alla hundarna och åkte ut till skogen och lät dem springa. Bimbo behövde miljöombyte och få komma ut lite.


Idag ska vi annars byta miljö helt. Jag ska packa in alla hundarna även valparna i bilen och dra till vetland och hälsa på Emma. Det är jag och Helene som ska åka dit, det ska bli jätteroligt. Dock vet jag inte riktigt hur jag löser det, i bilen är det en sak det kan jag lösa men jag får ringa emma och se om det finns någonstans valparna kan vara.. det är nämligen inte så bra väder idag så att vara ute är nog ingen option..

Iof så har jag ju mina burar.. ja ja det löser sig.. :)


Valparna har varit lugna och tysta i natt de sover gott numera.. sedan har de lekt en massa på morgonen och nu ligger de och sover.


Nu ska jag iaf äta frukost :)

Av Carina Losenborg - 24 maj 2010 09:08

Idag är det fint väder, har haft en ganska jobbig natt, inte sovit så mycket och valparna tyckte det var morgon hela natten. Det är ljust så det måste vara morgon eller?? :)

Iaf sover de allihop nu. jag hoppas iaf på att det snart har torkat upp så att jag kan släppa ut dem.. de är verkligen livliga nu och vill hitta på en massa så jag hoppas på en bra och varm sommar så att de kan vara ute.


Jag ska till skövde i em får se om jag kan hitta någon som kan passa dem då eller hur jag gör.. det löser sig.. Björn är i stockholm och kommer nog hem runt 3 tiden så då kan han ta dem..


får se om det blir några bilder idag.. försöker ta så många som jag kan.. säg bara till om ni vill ha några bilder så mailar jag dem :)

Presentation


Denna blogg kommer handla om Bimbo och hennes valpar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards