Alla inlägg den 3 juni 2010

Av Carina Losenborg - 3 juni 2010 15:48

oj oj oj vad de växer. de är ute hela dagarna nu i det fina vädret. De fryser ju inte precis, Bimbo och Bus gör ett kanonjobb med dem..

De fick t ex varsitt ben som de lade sig att tugga på, kommer valparna och försöker ta dem så morrar de, då backar valparna.. så bra! De kommer lära sig att lyssna på äldre och det är ju kanon..


Om det är någon som undrar varför inte Beon går med dem i hundgården är det pga att Bus löper. :) jag vill helst inte ha fler valpar just nu och inte med Bus, hon är alldeles för ung. Valparna går och hälsar på honom ibland och han ser lite fundersam ut men han är snäll mot dem :)


Nu äter de vanlig mat ca 3 gånger om dagen och de slänger i sig den.. jag har börjat dra ner maten för Bimbo nu för hon ger dem inte lika mycket mjölk längre..


Ikväll ska jag och sambon gå på en konsert, det är Tuvas klass som håler den så det ska bli roligt att höra dem sjunga..

Av Carina Losenborg - 3 juni 2010 08:22

För att förtydliga denna historia, valparna sover ute i vår friggebod tillsammans med Bimbo och Bus.

Nåväl.. i morse vaknade jag kl 5.30 tyckte jag hörde valparna pipa, detta borde vara omöjligt. låg en stund och lyssnade och det var valpar som pep.. hmm..

Gick upp och gick ut, då springer Bimbo och Bus omkring på gräsmattan.   

Dörren till friggeboden är öppen och valparna skriker för fulla halsar.. jag sätter tillbaka Bimbo och Bus och låser sedan dörren när jag går därifrån, ganska trött och undrande.. hmm ingen av mina hundar har någonsin öppnat en dörr..

Iaf kommer jag tillbaka till sängen då kommer jag på.. valparna!! Var alla valparna kvar?? Jag rusar upp, ut och låser upp.. räknar.. 1, 2.. 8 jo alla var kvar.. så det var säkert bimbo eller bus som öppnat..


Men nu är det morgon och alla är ute..

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Denna blogg kommer handla om Bimbo och hennes valpar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards