Alla inlägg den 23 februari 2010

Av Carina Losenborg - 23 februari 2010 16:56

Nu ska jag ge mig ut och massera Bimbo. Jag är diplomerad fysioterapeut på hund (även på människa). Jag jobbar med Genuin Svenska Massage som är en typ av idrottsmassage, mycket djupgående och väldigt effektiv. Ibland får jag a in folk som kommer med sin hundar men är väldigt skeptiska till detta med massage. Men efter ett par gånger när hunden visar upp ett nytt rörelsmönster, inte haltar eller tom har börjat leka med andra hundar så är de väldigt lyckliga. Tänk er själv att gå omkring med värk i muskler och leder. Inte roligt eller hur!


Jag och min kollega har startat Frisk Hund. www.friskhund.se 

Vi är ute och masserar på tävlingar, håller föreläsningar mm gå gärna in och titta på hemsidan och där finns även duktiga terapeuter runt om i sverige.


Men nog snackat nu är det dax att ge Bimbo en massage innan parningen så att hon är frisk och fräsch i alla muskler :)

  

Bimbo får massage på My Dog i Göteborg!

Av Carina Losenborg - 23 februari 2010 15:31

inte idag heller! Jag fick samtalet jag har väntat på från djursjukhuset och hennes värde var på 4, innan löp brukar det bara under 1 och när det är dax är det ca 20!!! Så nu är det bara att vänta ett par dagar. Iof är nog värdet högre idag men det är ingen ide att åka idag.
Imorgon ska jag träffa Ulrika och Atlas (puli hane) så då tänkte jag kolla om hon ställer upp sig iså fall åker jag imorgon annars väntar jag tills på torsdag innan jag åker. :o) Mer uppdateringar om detta kommer :o)


Annars har dagen varit lugn för hundarna, jag har masserat en massa så jag har varit i mitt lilla hus. Hundarna har varit ute och lekt och sedan har de tuggat på ben. Men nu är det snart dax för en ny promenad. Kanske jag skulle massera Bimbo i kväll oxå???



Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards