Alla inlägg under februari 2010

Av Carina Losenborg - 21 februari 2010 08:54

jag kommer inte åka idag, Bimbo är inte redo jag väntar tills imorgon och tar ett blodprov på henne. Känns verkligen som man är i väntans tider. Längtar efter söta små underbara valpar. Nu är det dax att ta sig ur sängen och ut med hundarna. De får leka medans jag skottar, undrar vem som har roligast?

Dock måste jag massera Bimbo idag innan hon paras. Vill gå igenom hela henne så att jag vet att allt är ok. Hon kommer få bära mycket tyngd så det kan vara bra att rygg, bog och bakdel är bra!

Av Carina Losenborg - 20 februari 2010 16:30

Hanen som jag tänker para Bimbo med heter Balder och är en fantastiskt trevlig hund! Han är en riktig gentleman, genomsnäll och en hund som man helst skulle vilja ta med sig hem när man träffar honom. Beon är väldigt lik honom på många sätt. Han är enormt signalkänslig och lyhörd. En kanonhund att jobba med! Här kommer iaf en bild på honom som jag har snott på Ankis hemsida. (ja jag har frågat) :o)

www.labossies.se


  

Av Carina Losenborg - 20 februari 2010 16:20

Oj vad det är mycket snö här hos oss, snart har vi en egen slalombacke på tomten.. Jag suckar men hundarna älskar det. Bus ska helt vara precis där jag slänger snön och hon älskar att bada i snö.
Bimbo gräver sig ner med hela huvudet och går omkring som en snöplog. Man ser egentligen bara hennes rumpa och svans. Så kan hon gå en hel promenad. Tar upp huvudet ibland för att se sig omkring sedan ner med huvudet igen.Hon gör ju precis likadant när hon badar i vatten, ner med hela huvudet. Ibland undrar jag om den hunden har gälar. :o)
När man sedan ska gå in så är det inte 2 hundar som man släpper in utan 2 snöodjur. Bus har is i hela pälsen men Bimbo har helt bytt färg från svart till vit.


Av Carina Losenborg - 19 februari 2010 13:34

Det där med att hålla koll på exakt vilken dag man kan para Bimbo är jag dålig på. Jag kommer inte ihåg på vilket dygn hon parades förra gången. Så idag fick hon träffa min kompis hund Altas. Han är en ursnygg, läcker herre (puli) som hon vanligen gillar. Men idag ville hon bara leka inget intresse alls av honom, så än är det inte dax. Eller så vet hon att det är fel ras :o)


Hon försöker dock sätta på Bus hela tiden, Bus ligger och tuggar på ben och medans så juckar Bimbo på henne. Bus bryr sig inte för ett ögonblick men Bimbo kan bara inte låte henne vara.. suck.. ja ja  :o)


Tror att jag kommer åka uppåt Sala på söndag, om det inte händer något innan.

Av Carina Losenborg - 18 februari 2010 15:46

Bus och Bimbo går omkring hemma och tittar på varandra, de undrar var Beon är. Han är ju den som håller igång mest så när han är borta finns det ingen som hittar på små upptåg därför är mina andra hundar förvirrade idag. Bus står mest och tittar på mig och Bimbo ligger och tuggar på ben. Förvirrningen är enorm. ;)


Dock var det på tiden att han åkte han blev mer och mer intresserad av Bimbo och inavel är ju inte så bra :O)



Av Carina Losenborg - 17 februari 2010 11:37

Är Bimbos son som oxå bor hemma hos oss :o) Han ska imorgon åka på semester :o) Han ska åka till min mamma och få slippa lukten av löptik. Dock går det väldigt bra, han är en ordentlig kille :)

Idag har hundarna varit ute och lekt och nu igger de och tuggar på ett hundben. ja bara ett som de byts om att tugga på. :) Ja för inte kan man ha flera det är ju inte lika roligt. Beon brukar ta överflödiga ben och gömma dem på alla möjliga ställen. :o) Roligt när man städar då brukar man hitta ben lite varstans..

Av Carina Losenborg - 16 februari 2010 14:07

Denna bild är från 2005 när vi var och hälsade på bimbo och hennes syskon. Det är Tuva som håller i henne.  

Av Carina Losenborg - 16 februari 2010 11:49

  

 

  

Ovido - Quiz & Flashcards