Alla inlägg den 1 maj 2010

Av Carina Losenborg - 1 maj 2010 14:20

Nu har jag och Bimbo legat och sovit en stund. Kände att jag behövde det. Att vara ständig valpvakt tar på krafterna. Jag behövde få lite lugn och ro och det behövde Bimbo oxå. så nu har hon och jag och alla 8 valparna sovit gott en stund. :)


Beon och bus har fått lukta lite på valparna, de har stått utanför rummet och tittat och snosat, de förstår inte riktigt vad som har hänt. Bimbo har inte varit sur över detta så det är ju bra men jag ska inte ta några risker så de får inte vara med henne och valparna utan de får vara med sig själva..

De tycker dock att livet är enormt tråktigt men det blir bättre imorgon då ska jag till skövde och jobba, Beon och Bus får då följa med.

Bimbo och valparna får stanna hemma med Björn, Ella och Tuva som har lovat att sköta om dem.


Nu har bimbo fått mat så jag hoppas att hon mår ok.. :)


Av Carina Losenborg - 1 maj 2010 11:23

Tänkte jag skulle betätta för er som inte vet vad övertecknad är.. En övertecknad valp är en valp som har för mycket vitt, det är inga som helt fel på valpen det enda är att man inte kan ställa ut valpen och att man inte kan avla på den. Orsaken är att har man för mycket vitt kan valparna efter en sådan hund få problem med dövhet. Annars är ofta övertecknade eller feltecknande valpar mycket fina :) Man kan givetvis tävla med dem och de är lika bra som vilken annan valp som helst :)


Nu kommer det bilder..


  

Svart Hane..


  

Svart Tik


  

Merle Tik


  

Svart tik?? Hane?? hjärnsläpp.. :) De är väldigt lika :)


  

Merle Hanen.. Kommer få kanonfina tan tecken i ansiktet :)


  

Hela gänget :) 

Av Carina Losenborg - 1 maj 2010 09:34

Förlåt att jag har varit lite dålig med alla uppdateringar. Jag känner av veckan i kroppen och är ganska rött och seg, får inte sova så mycket så det tar på kraften. Men jag ska inte klaga men kan ha det sämre :)

Jag har ju 8 små valpar hemma :) Det är ju bara bäst :)


Natten har varit ganska jobbig, bimbo är fortfarande ganska lös i magen men börjar bli bättre, så jag är tvungen att gå ut med henne flera gånger varje natt, valparna är dock nöjda och glada, de får så mycket mat att de är väldigt lugna och snälla.


Till Marie som undrade hur mycket de vägde.. ja jag har faktiskt ingen aning men de har iaf inte gått ner i vikt.. :) Jag fäster mig inte speciellt mycket vid vikten utan mer på hur valparna verkar och att de ökar i vikt ser man utan våg.

Alla valparna vägde ca lika mycket de är väldigt jämna, någon kanske några gram mer eller mindre men om jag fick gissa skulle jag gissa på ca 400 g /valp.


Idag ska ni få nya bilder på de små.. Jag har fortfarande inte fått veta om Anki ska ha en valp eller inte men jag kommer ringa alla under dagen.. Vill ni veta så kan ni oxå ringa mig..

Presentation


Denna blogg kommer handla om Bimbo och hennes valpar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards