Alla inlägg den 3 maj 2010

Av Carina Losenborg - 3 maj 2010 22:22

dax att gå och lägga sig och hålla tummar och tår för att Bimbos mage ska hålla sig lugn i natt. Skulle vara skönt med lite mer sömn. :)


Bimbo ligger just nu tillsammans med de små, de har just ätit och nu ger de ifrån sig små ljud när de kryper omkring och letar efter en skön plats att somna på. Denna plats brukar ofta vara ovanpå någon annan valp eller allra helst uppe på Bimbo. Hon brukar dock tröttna och gå och lägga sig utanför på golvet. Men piper de för mycket är hon snabbt tillbaka för att kolla vad som är fel.

Bimbo har oxå tvättat av allihop och sett till att de är rena och fina. Hon håller de i kanontrim. Hon håller korgen ren och fin och tvättar dem mycket. Hon är en kanonbra mamma!


Nu ska jag släcka ner datorn för ikväll men jag måste tillägga att jag är så glad över er alla som ska köpa valp av mig. Jag hade inte kunnat hitta bättre eller trevligare valpköpare! Ni är kanon!!   


God natt till er alla!!

Av Carina Losenborg - 3 maj 2010 20:18

Här kommer lite bilder iaf.. kaninte vänta tillimorgon med att lägga upp dem.. .


  

Alla valparna utom en lade sig i rad :)


  

Mätta och belåtna valpar..


  

En av merletikarna.. :) kolla de fina färgerna :)


  

Svart tik :)


  

Kolla tungan :)


björn skulle ha kameran imorgon så det blir inga bilder imorgon men ni fick ju en del nu istället :)

Av Carina Losenborg - 3 maj 2010 17:18

Oj vad de små växer. På bara dessa få dagar har de blivit jättestora. det visar oxå på hur bra och mycket mjölk Bimbo har.


Imorgon kommer nya bilder :)


bimbos mage är bättre men vi får se om det håller i sigöver natten eller det bara är temporärt?

Av Carina Losenborg - 3 maj 2010 10:35

Igår var jag i Skövde på utställning hela dagen så det blev ingen uppdatering. Jag stod och masserade hela dagen så jag var ganska trött när jag kom hem :)


Iaf så är det problem med Bimbos mage, det bara rinner ur henne, pratade med djursjukhuset idag och de tycker jag ska köpa ett specialfoder till henne som kostar en hel förmögenhet, 300 kr för 2 kg.. suck..

Så istället har jag varit och köpt a-fil och köttfärs, så det får bli lite rent kött, fett, äggulor och fil, så får vi se om magen blir bättre :) Tänker testa iaf..


I natt var jag ute med henne 5 gånger så sömnen blir ganska lidande, men hon tar väldigt väl hand om sina valpar, de har vuxit massor och hon har gått om mjölk så de får vad de behöver iaf..


Valparna sover och äter, skiter gör de oxå :) men en av de svarta tikarna är en riktig pratmaja. Hon pratar en massa i sömnen, ligger och småskäller och grymtar :) Låter helfestligt!


Presentation


Denna blogg kommer handla om Bimbo och hennes valpar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards