Alla inlägg under maj 2010

Av Carina Losenborg - 13 maj 2010 22:31

Jag vill bara förtydliga så att ingen sitter hemma och är orolig, om ni kommer och tittar på valp nu när det är så tidigt är det nästan omöjlig att säga vilken valp man i slutänden kommer att få med sig hem, utan jag antecknar givetvis vilka ni var mest intresserade av men sedan får ni komma igen när de har blivit lite större, då brukar det lösa sig.  :)

Så här tidigt har valparna inte visat sin rätta personlighet utan den kommer att bli tydligare när de blir lite äldre.

Jag skriver som sagt ner allt så får vi se om det håller i sig eller det är någon som ångrar sig och vil ha en annan, men det roliga är att än så länge är det ingen som har fastnat för samma valp :) som sagt det löser sig så var inte oroliga :)


Sedan vill jag oxå tillägga till er som undrar att ni alltid är välkomna till mig både nu när ni har valpar men oxå efter de är hämtade. Jag hjälper er gärna om ni har frågor eller vill ha stöd,eller om ni bara vill komma och hälsa på så är ni så välkomna!


Idag känner jag att jag har varit duktig iaf, tränat med hundarna, varit ute i skogen med dem. skönt att känna sig nyttig..

Av Carina Losenborg - 13 maj 2010 17:02

Nu har lugnet lagt sig :) alla hundarna ligger utslagna och sover, jag har varit ute en sväng i skogen med Beon och Bus, de behövde verkligen komma ut lite och göra lite annat än att gå här hemma. Bimbo är ju nöjd med det just nu men de andra tycker det är väldigt tråkigt.


Jag är sååå sugen på lydnaden nu, funderar på om jag ska ta och gå ut och köra ett pass till med Beon eller med Bus. Jag skulle dig behöva träna läggande med honom.. han är för långsam.. men jag kämpar på.. de andra momenten kan han ju och han är riktigt duktig så det är bra. Men han kommer bara få en 7-8 på läggandet om han inte gör det snabbare..



Av Carina Losenborg - 13 maj 2010 13:37

idag är det fullt håll igång precis som igår då det var valpköpare här..
Jag gick upp ganska tidigt och städade huset för idag ska det komma en massa folk hit.
Jag gick ut med hundarna och gav dem mat, sedan städade jag. Fick hjälp av Tuva och Ella. Tack för det!

Sedan strax efter 10 kom de första valpspekulanterna. Nu har de dock åkte hem och om en stund kommer några som vill titta på Beon. De är spekulanter på hans kull som han ska ha så de ville träffa honom. Då blir han glad, någon som kommer bara för hans skull :)


Sedan kommer det ännu fler valpköpare :) så hela dagen är fullbokad idag. Dock har jag ändå hunnit med att träna med Beon och Bus.
Beon är kanonduktig på Fot och ställande men läggandet är så segt, men han är sådan har alltid varit, långsam i sitt läggande. måste hitta ett sätt att speeda upp det..
Bus stora fördel är att hon är så enormt uppmärksam, hon är så kanonduktig i foten att jag blir helt exalterad.. :)


Jag tog ju en massa bilder igår men inte hunnit lägga ut dem, det tar en  stund att göra det men jag ska försöka hinna det så fort som möjlig..

Av Carina Losenborg - 12 maj 2010 10:00

Vet ni vad jag gör?? Jag bakar.. idag kommer det vapköpare hit och sedan kommer det fler i helgen som vill träffa Beon (de är spekulanter till kullen han ska bli pappa till) så då gäller det att ha något att bjuda på..


Idag gick jag upp tidigt, fixade iordning Tuva till skolan, lämnade henne, tog en promenad med Bimbo, gav henne mat. Tog ut de 2 andra på en promenad de fick dock sin mat i hundgården då Bus tyckte att en lerpöl var väldigt rolig. :) Hon var inte längre vit och röd utan brun.. så nu är de 2 i hundgården och Bimbo och jag har fixat rent till valparna och hon har gett dem mat och nu bakar hon och jag :) Så hundhåren i kakorna kommer från henne :)



Av Carina Losenborg - 11 maj 2010 16:41

Om ni undrar vad vi gör idag så är det en ny hemsida :) jag sitter och lägger uppe en ny sida där även dessa valpar kommer att finnas.  Jag är inte riktigt klar än men snart. Skönt när man kan jobba och samtidigt göra en hemsida på en dag.. då är det smidigt!


Jag återkommer senare ikväll med info om valparna :)

Av Carina Losenborg - 10 maj 2010 19:27

Här kommer lite bilder på valparna och deras ögon. Det var lite svårt att få dem på bild men på vissa syns det tydligt och på andra mindre men alla har öppnat lite iaf :)


                


Ska försöka hitta laddaren till videokameran så att jag kan filma dem och lägga ut så ni får se dem :)

Av Carina Losenborg - 10 maj 2010 09:35

jag satt och kelade med en av de svarta trefärgade tikarna när jag upptäckte att hon faktiskt har börjat öppna sina ögon   


Underbart om ett par dagar kommer de alla all se och förmodligen stå hjälpligt oxå :) det är såå kul nu för det händer massor varje dag :)

Bilder på deras ögon kommer..

Av Carina Losenborg - 10 maj 2010 08:56

Måndagmorgon igen. Veckorna gå så enormt fort!


Valparna börjar nu få lite mer styrsel på sina ben, i vissa lägen kan man se dem när det faktiskt står på sina ben men bara för en kort liten stund för att sedan trilla och hamna med alla fyra benen i vädret.

Jag längtar nu till de börjar öppna ögonen, det kan hända vilken dag som helst nu. De blir lite mer valp då :) De kan oxå börja umgås mer med varandra när de ser och hör. :)


Bilder kommer i em :)

Presentation


Denna blogg kommer handla om Bimbo och hennes valpar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards