Alla inlägg den 25 mars 2010

Av Carina Losenborg - 25 mars 2010 17:39

Idag är Bimbo parad för 28 dagar. Om man vill göra ultraljud kan man göra det efter 25 dygn så nu kan jag göra det om jag vill. Men frågan är fortfarande om jag ska göra det eller inte??

Förra gången gjorde jag ett ultaljud och då såg de 2 valpar då hade hon 7 st i magen, så frågan är om det är värt pengarna?? Det kostar ju en del, det som är bra är iof att man får veta och att hon får en rakad mage :) Men det är fortfarande ganska kallt så det är inte så bra för henne att bli rakad.. Ja fram med era åsikter vad tycker ni ska jag göra ultraljudet eller inte???

Av Carina Losenborg - 25 mars 2010 14:48

Nu har jag och hundarna städat trädgården, men vet ni vad hundar är dåliga på att städa, jag fick faktiskt ingen hjälp alls :)

Men nu är det ganska fint, dock skulle det behöva räfsas men det får bli en annan dag.


Bimbo blev dock helt vansinnig på Bus. Hon sprang in i henne och oj vad mycket pisk hon fick.. Bus springer då och gömmer sig hos mig med en arg Bimbo hack i häl. Ser ganska roligt ut. Bus får faktiskt skylla sig själv, man springer inte och tacklar en gravid äldre hund :) Då får man stryk.. Dock varar Bimbos ilska bara en kort stund sedan leker de som vanligt.


Nej nu ropar dammsugaren på mig :) Dammråttorna hopar sig och hotar med att ta över huset så nu är det dax att bekämpa dem :)

Av Carina Losenborg - 25 mars 2010 11:40

och hundarna är glada. Jag har varit ute med dem och Bus fick ett frispel. Hon hittade en pöl med snöslask, väldigt blött och trevligt. Hon stack ner hela huvudet och gojsade runt. Väldigt lycklig! Sedan kom de andra hundarna på vad hon gjorde och då blev det fart på dem oxå.. Beon och Bus rusade runt i vattnet och bimbo rusade efter. Alla hundarna hade väldigt roligt! Men oj vad blöta de blev! :)


Just nu ligger de alla och sover men det är så fint väder idag att jag funderar på om vi ska hitta på något roligt. Hmm ja vi får väl se vad det blir :)

Ovido - Quiz & Flashcards