Alla inlägg under mars 2010

Av Carina Losenborg - 15 mars 2010 16:40

Visst är hon snygg???  

Av Carina Losenborg - 15 mars 2010 09:17

Jag har en bild på bimbo innan hon blev parad när hon ligger ner och idag försökte jag ta en likadan bild till så att man skulle kunna jämföra, problemet blev dock att hon inte kan ligga så längre.. hon är inte svår att lägga rak annars men idag var det omöjligt.. se själva. första bilden är innan parning och andra är tagen idag :)


     

Av Carina Losenborg - 14 mars 2010 11:36

igår var jag och alla hundarna i Laholm, vi skulle först och främst jobba men jag ställde ut alla hundarna oxå :)


För Bus gick det så här :
Trevlig tik. Tillräckliga vinklar, saxbett. ger ett ngt gängligt intryck. Bra benstomme, päls och färg. Rör sig med tillräcklig steglängd, Välvisad!

Hp, 1:a pris och 2:a bästa tik


//min kommentar: hon växer en massa just nu och är lite hög bak och slarvig i sina rörelser så detta är väl ok :o)


För Beon gick det så här:

Livlig unghane. Vaket intryck. Bra skalle, något smalt nosparti. Korrekt bett. Bra hals och överlinje. Bra vinkar fram. Aningen långt ländparti. Rör sig ok fram och från sidan ostabil bak. Fin päls och färg. Inget Hp pga instabila bakbensrörelser.

Utmärkt temprament!

Inget Hp men en slät 1:a och Bästa Hane!!


//min kommentar: beon är inte riktigt klar. Han behöver lite mer tid men jag är enormt nöjd med honom, dock lite liten ring svårt för honom att ta ut sina långa rörelser i en liten ring. Skulle vilja ställa honom på en stor tävlinng i en stor ring så att han fick möjlighet att ta ut sitt underbara flyt han kan ha när det är en bra dag :o)


För Bimbo gick det så här:

Feminin tik. Aningen smal skalle. korrekt bett, bra vinklar fram och bak. Bred stark rygg. Rör sig bra från alla håll. Ganska hög svansföring i rörelse. Öppet och trevligt temprament!

Hp, BIR och Big-4:a!!


//min kommentar:  jag förstår vad hon menar med litet huvud och bred rygg, detta är ju för at hon är därktig och just nu har breddat sig enormt :) men istället för att hon åkte ut som fet så fick hon kmmentaren litet huvud. Och känner man på henne så känns hon inte tjock hon är bara bred :) Så nöjd med henne!!!


Bilder kommer!!

Av Carina Losenborg - 12 mars 2010 10:06

I vår familj har vi just nu en tjuv, den tjuven heter Bimbo. Suck hon tar allt som hon möjligvis kan komma åt att äta. Hon började med det i förrgår, hon öppnar dörrar äter allt hon kommer åt :( inte bra dax att lägga undan allt som kan ätas.

men jag kollade med 2 andra personer igår om de tyckte bimbo var tjock, hon är fortfarande inte tjock om man tittar o känner på revbenen men hon har förlorat sin midja. :)

Av Carina Losenborg - 11 mars 2010 22:25

idag har det hänt något hemskt, Bimbo lyckades få i sig 2 chokladkakor en med kakaohalt 77 % , ringde in till djursjukhuset och hon låg precis under det allvarliga riskvärdet.
Uppäckte det inte förrän ett par timmar efter hon ätit dem men hon verkar ha klarat det bra. Nu får vi hoppas att njurarna och levern klarat sig oxå. Det kommer framtiden utvisa!
Och sedan hoppas jag att valparna har klarat sig, men enligt veterinären så bör det inte vara någon fara för dem :)

Av Carina Losenborg - 11 mars 2010 17:12

Bimbo påstår att hon har valpar i magen!! Och jag är nog beredd att hålla med henne :)

Stod och tittade på henne och hon har redan börjat få mage. Men kan detta verkligen vara så eller är jag helt förblindad och vill så gärna tro det att jag redan ser det?? Förra gången såg man det jättetydligt redan efter 3 veckor och nu är det bara 2 veckor.. Hmmm ja jag och Bimbo tror iaf på många små bäbisar :)

Av Carina Losenborg - 11 mars 2010 14:52

Inte hundarna alltså utan jag :) Har inte varit på kanonhumör idag men det har hundarna, de har stojat och lekt en massa. Jag har bara velat ta det lugnt och vila men nej då, här ska lekas :)

De tycker nog att jag är en riktig tråkig person idag.


Nu har iaf jag och Tuva varit i stan och sagt hej till min mamma, hon ska åka bort en vecka så vi hjälpte henne hitta ett minneskort till sin kamera. Hon bjöd oss på lunch! Tack snälla mamma!


Nu håller Tuva på att byta om och om en stund ska jag köra henne och Wilma till dansen, de dansar streetdance. Så då blir det att sitta och titta på dem en timme och se när de lär sig den ena dansen svårare än den andra, Tuva är dock kanonduktig och lär sig snabbt!


Ikväll ska jag ta en promenad med hundarna och sedan ska jag bara päsa framför tv:n med Björn som jag hoppas kommer hem i kväll. Han har jobbat så mycket sista tiden att man knappt ser honom.. :(

Ovido - Quiz & Flashcards