Alla inlägg under mars 2010

Av Carina Losenborg - 10 mars 2010 15:46

Jag, Tuva och Ulrika skulle ner till stan för att dela ut reklam för mitt företag. Hon kommer och hämtar mig och vi tar med Atlas och Bus. Vi parkerar bilen i ett parkeringshus, tar ut hundarna och vips så är olyckan framme. Ulrika har låst bilen med nycklarna i   


Jaha vad gör man då?? Vi ringde runt lite men till slut så fick det bli så att min snälla Sambo kom och hämtade oss, körde oss till Norrahammar och sedan tillbaka igen så att vi fick tag på extranycklarna   

Sedan blev det en tur på staden oxå, lite lunch och sedan var vi förbi hunddagiset Svängade svansen på hemvägen. Lite fika fick det oxå bli.

Nu är vi iaf hemma och hundarna är ute och leker i hundgården. De ville vara där så det fick de.

Av Carina Losenborg - 10 mars 2010 07:48

Vaknade som vanligt tidigt men hmmm vad är detta?? Inga små tassar som går fram och tillbaka på nedervåningen?? Lugnet ligger över hela huset. Något måste vara fel.
Jag ligger kvar i sängen efter att ha konstaterat att klockan bara är halv 7 o ja mina hundar kan klockan :) Vid 7 brukar de vakna och undra när de får gå ut. Inte de gamla de vet att man ibland får vänta men Bus har bara en tid i huvudet och det är kl 7, då börjar hon vandra fram och tillbaka.


Jag ligger kvar.. helt tyst.. klockan blir halv 8.  Konstigt, fortfarande tyst. Har deras klocka gått sönder?

Sätter på mig morgonrocken och smyger upp. Tuva ligger i sin säng och sjunger medan hundarna faktiskt förstod att det var sovmorgon idag :) Jaha ja nu är det ju lika bra att de får gå ut = lyckliga hundar = busiga hundar :)


  

Bus blir nertryckt i snön av Bimbo som ibland tycker hon tar sig för stora friheter :) 

Av Carina Losenborg - 9 mars 2010 14:44

Vi har idag haft problem med vår hemsida, servern gick ner och inte förrän man har problem inser man hur ofta man är inne på sidan och kollar :) Man blir lite av en missbrukare, en Frisk Hund missbrukare.   


Iaf så är den uppe igen dock har ju ingen kunnat skriva i forumet eftersom sidan legat nere. Synd jag hade velat ha något roligt att läsa.


Om det är någon som saknar något på sidan så säg gärna till!! Alltid bra med nya ögon.   

Av Carina Losenborg - 9 mars 2010 08:09

 


  

Mina hundar gillar verkligen varandra!! Här är ett par bilder på en verklig Aussiehög!  

Av Carina Losenborg - 8 mars 2010 20:22

Min granne Camilla kom och hämtade bimbo för en promenad. Efter promenaden sa hon att Bimbo var lite sur :o) o ja lite sur och grinig är hon, en massa hormoner som hoppar runt just nu. Skällde ut hundar och var allmänt sur, ja ja det får man ha förståelse för.

Av Carina Losenborg - 8 mars 2010 17:00

Idag har jag och Ulrika varit riktigt duktiga! Ulrika kom upp till mig vid 9 och då åkte vi ut på vår roadtrip :) Vi har besökt alla djuraffärer i Jönköping och satt upp lappar på mitt Mars erbjudande.
Det innebär att om man bokar en massagetid för sin hund under Mars så får man 60 % på priset, gäller bara nya kunder dock :o)


Sedan har jag och Urika suttit och pratat en del medan Atlas har friat till Bimbo men eftersom hon numera inte löper utan bara luktar gott, blir hon vansinnig. båda jag och Ulrika hoppade högt ett par gånger då hon tyckte att Atlas var för påträngande.

Beon och Bus har njutit av en dag ute i hundgården. De hoppade runt, lekte och sedan låg de båda 2 i snön i solen och bara njöt!!

Idag har det ju varit underbart väder. Nu är verkligen våren på väg!

Av Carina Losenborg - 7 mars 2010 07:33

Idag är det söndag och som vanligt är man uppe innan solen   

Hade velat ha en sovmorgon men det vill inte min kropp, hundarna tittade storögt på mig när jag gick upp men de var glada när de fick springa ut i kylan och göra sin morgonkiss.
Planderna för idag är att försöka gå iaf en promenad med hundarna, tror jag tar dem en och en så kan de vara lösa. Sedan ska de får träna lite idag tror jag + att jag måste gå igenom bus och beon och kolla dem.
Bimbo får ju inte masseras men jag ska stretcha ut henne iaf så att hon mår bra.

Kolla klor och klippa tasshår blir det oxå idag.


Sedan ska jag sätta ihop ett erbjudande på massage, jag och Urika tänkte dela ut dem i veckan, sätta upp i affärer mm, jag gör det ibland för att synas och jag får en hel del kunder på det, men denna gång tänkte vi oxå ställa oss utanför A6 och nere i stan och dela ut papper. Ska bli jätteroligt!


Plan nr 2 är att sätta ihop inbjudningarna till Tuvas kalas så att hon kan ta med dem till hennes kompisar morgon.


Så nu tror jag att jag har saker att göra hela dagen   


Av Carina Losenborg - 6 mars 2010 20:15

Sitter och funderar på tema till valpnamn. Förra kullen döptes efter Bilar, det var min sambo som fick döpa den kullen. Nu funderar jag på bra teman till denna kullen. Jag har 2 förslag så här långt.  Sprit och kryddor.   


Ja vad säger ni kom med förslag!!

Ovido - Quiz & Flashcards