Alla inlägg den 6 april 2010

Av Carina Losenborg - 6 april 2010 18:57

förresten många går in här när de säker efter frisk hund, vi har problem med att få det att fungerar med google.. men söker ni efter frisk hund så gå in på www.friskhund.se.

Av Carina Losenborg - 6 april 2010 18:47

oj vad Bimbo har mycket hormoner just nu.. suck. Hon kan gå från glad till en arg sur bitch på bara att par sekunder. Hon blir helt tom i blicken. Suck!


Iaf så ska jag ta med henne ut i skogen imorgon så att hon får springa av sig. Jag har varit förkyld och inte orkat gå så långt men inorgon då smäller det :)

Av Carina Losenborg - 6 april 2010 09:59

Jag är så hemskt förkyld så jag ska ta det lugnt idag. Bir ingen träning som jag hade tänkt mig utan jag ska ligga i soffan o bara ta det lugnt.

Morgonpromenaden är iaf avklarad. Det enda missödet var när jag var på väg hem (var tvungen att gå o köpa toapapper så det gjorde jag på vägen) jag går med en kasse i ena handen och 3 hundar i den andra. Då springer grannens svarta katt ut rakt framför mina hundar. Gissa om det blev knas på hundarna? Speciellt Bimbo som helt glömde att hon var dräktig och absolut skulle efter katten.. Men slutande innan jag satt på marken iaf :)


Nu har hundarna fått mat. Bus är ju lite väl ivrig när det gäller mat så nu har vi infört en ny rutin. Alla hundarna måste ligga innan de får maten.   

Orsaken till det är att bus har kommit på att detta är ett kommando hon inte kan och inte på några villkor tänker göra. När jag nu sa ligg, låg 2 hundar pang ner på golvet men bus sprang runt gnällde satte sig, sprang runt igen.. tittade på mig, satte sig och till slut när hon insåg att jag inte tänkte låta henne få maten utan att ligga så lagde hon sig.. då fick de sin mat.. Hon är en riktigt envis liten dam men jag är nog värre :)


Nu leker hundarna glada över att farbror Beon är hemma igen, det är lugnt och mycket tyst när han är borta men nu är leken i full gång. De har saknat honom :) de får leka en stund sedan får de gå ut i hundgården och härja. Den är iaf nystädad för det gjorde jag härromdagen. Så nu är den vårfin :)



Ovido - Quiz & Flashcards