Alla inlägg den 15 april 2010

Av Carina Losenborg - 15 april 2010 11:55

I morgon ska jag vara med i radion   


Jag ska vara med i ett program som heter Direkt med Håkan Eng på P4. Om man inte bor i Jönköping kan man lyssna på det via webben på www.sr.se/jonkoping.


Jag ska prata om hundmassage och allt det jag jobbar med. Ska bli jättekul men oxå mycket nervöst! Det finns 2 andra gäster oxå, Måns Möller och Stina Simmons!! Och så lilla jag :)

Av Carina Losenborg - 15 april 2010 09:19

Satt och tittade på bimbo och kliade henne på magen igår, då hon jag att tänka på mjölken? Hur långt innan valparna kommer kan en tik ha mjölk? Jag vet att det inte är alla tikar som ens har mjölk när valparna kommer utan som får det efter men hur långt innan kan de ha mjölk? Bimbo har ju massor   

Kommer inte heller ihåg från förra kullen hur tidigt hon fick då men jag vet att att hon hade mjölk när valparna kom.


Jag har nu frågat runt en massa men fått en hel del olika svar.


Internet : max 5 dagar innan valpning får tiken mjölk?? Hmmm kan inte stämma då skulle hon ha valparna idag eller imorgon men det är för tidigt, då överlever de inte. Hon är på dag 50/51 idag beroende på vilken dag man räknar.


Djursjukhuset: ingen fara de kan ha mjölk tidigt, men vi vet inte exakt?? håll bara koll så att hon inte får feber eller spenarna blir hårda.


Annan uppfödare: ingen aning    för nej detta är något man aldrig kommer ihåg. Tänk att det ska vara så svårt att minnas de tidigare kullarna.


Ja det är bara att hoppas på att hon kniper ett tag till, valparna kan ju överleva från 52:a dygnet men det är inge bra.. bättre att de stannar inne ett tag till.  Om hon får ett par dagar för tidigt skulle det vara ok eller vad säger ni??   




Ovido - Quiz & Flashcards