Alla inlägg den 21 april 2010

Av Carina Losenborg - 21 april 2010 09:41

hade Bimbo behövt idag! Kände igenom henne och henns bog är hemsk, har enormt mycket som ligger där och hennes nacke är hemskt stel. Dock kan jag ju inte ta henne nu utan får vänta ett par veckor men sedan ska jag massera upp henne igen så att hon slipper ha ont.


Man ser på henne när hon går att det är jobbit för henne, hon lägger all tyngd fram eftersom hon är så stor. Väldigt jobbit för henne! Stackarn!

Tur iaf att jag är utbildat idrottsmassör på hund så att jag kan hjälpa henne!

Av Carina Losenborg - 21 april 2010 08:50

I morse när jag vaknade var det snöblandat regn ute, usch och fy inte roligt! Kallt och blött, Bus längtar ut till hundgården, hon springer dit så fort hon får en möjlighet. Hon gillar att ligga där och titta på människor och tugga på ben.

En hund som har mycket grundtrygghet och verkligen inte får panik i första taget. Hon är just nu väldigt låg när Bimbo är i närheten men Bimbo trycker till henne om hon kan så det är förståligt. Annars har hon verkligen kanonbra temprament.


Bimbo är trött idag, hon har en ok temp på 37,5 och ligger där nere helt utslagen. Hon vill inte göra något alls utan bara ligga. Bus försökte få igång henne och leka idag men det ville hon inte så Bus fick ge upp. Hon åt inte heller upp sin mat och vill inte tugga på några ben. Så idag är nog valparna inte så snälla mot henne. Hon suckade och stönade mycket i natt, så de var nog vakna och busade i hennes mage.    De är nog lite jobba mot henne ibland.

Jag längtar just nu så mycket efter att få veta hur många de är och vilka färger. Hur många hanar och hur många tikar?? Jag vill veta nu....   


Jag hoppas att det snart blir bättre väder så att vi kan gå ut i solen istället..


Jag ska försöka hinna med att ta lite kort på hela bimbo idag så att ni får se henne från alla vinklar..

Ovido - Quiz & Flashcards