Alla inlägg under april 2010

Av Carina Losenborg - 27 april 2010 14:12

Nu när jag mest sitter och väntar på valparna så har jag suttit och tittar på detta med valpnamnen.. det har inte varit enkelt och jag har funderat mycket, jag har fått en del hjälp och en del av er valpköpare har haft en del önskemål..   


Jag har nu suttit och funderat och vad tycker ni om detta?? Var nu ärliga..   

Aussieringens true .... och sedan ett tilläggs namn som tex delight, magic, success, love mm vad tror ni om det?? Om det är någon som vill ha ett speciellt namn så kan jag fixa det.. säg bara till och se till att det passar in i mallen så.. :)


Lite roligt är det oxå om man kan få in färgen t ex så delight måste ju vara en ljus merle eller??    


Ja kom nu med era åsikter..

Av Carina Losenborg - 27 april 2010 11:27

Fortfarande inga valpar, Bimbo har dock inte velat äta idag utan försöker gräva ner sin matskål istället, så jag hoppas på att det är att tecken.. :)

Hon fick lite fil istället så att hon skulle ha lite näring i sig iaf.


Bus och Beon är i hundgården och tittar på våra grannar som bygger om. De hamrar och spikar i 2 grannhus så de har lite att titta på :)


Bimbo ligger och sover just nu så jag återkommer om det händer något.

Av Carina Losenborg - 26 april 2010 19:44

Fortfande inga valpar men idag har bimno försökt leka lite med de andra hundarna och sedan har hon och jag varit ute och gått, en väldigt liten sväng men iaf.. så jag hoppas på att denna motion kan hjälpa till.

Idag har hon varit ganska pigg och vilat hela dagen så jag hoppas detta betyder att det blir valpar i natt :)


Men jag återkommer.. vem vet redan i natt kanske??? :)

Av Carina Losenborg - 26 april 2010 12:16

Här är det ovanligt lugnt idag. Bimbo ligger och sover helt stilla och tyst, konstigt. Känns som om allt bara har stannat av idag. Eller så är det så att hon vilar upp sig för en drabbning framåt em eller natten..


Ja ja jag är urtrött på att vänta, känns som om man har väntat i evigheter.


Bus är hos Ulrika, hon behövde lite paus från vårt tråkiga liv och Beon ligger där nere jämte Bimbo och suckar, han vill oxå att något ska hända. Känns som hela huset tassar på tå    Frustration!



Av Carina Losenborg - 26 april 2010 08:32

Natten har varit ovanligt lugn. Jag har faktiskt fått sova i natt :) Och med detta vill jag alltså ha sagt att det fortfarande inte har kommit några valpar..


Jag fick en fråga igår vad Bimbo väger.. så jag gick och hämtade vågen. Vanligtvis vägen hon ca 20 kg men nu vägen hon 32 kg.. så 12 kg har hon gått upp!


Jag satt och tittade på henne och all denna vikt går illa åt hennes tassar och leder. Hon trampar igenom ganska mycket nu på frambenen vilket hon inte gör annars men 12 kg är mycket vikt på en ganska liten hund. Så jag hoppas på att de kommer nu så att hon kan få lite vila.


Kollade oxå hur mjölken verkade och hon har ett ordentligt ljuver och massor av mjölk. Så man vill gärna tro att det är på g nu.. Jag trodde ju på att detta var den dag då det senast kunde bli valpar. Tror inte hon går tiden ut men jag kan ju ha fel :(


Jag återkommer om de händer något nytt :)

Av Carina Losenborg - 25 april 2010 19:14

Vad denna väntan är lång! Usch och suck för att gå och vänta. Det är ännu värre att gå och vänta på valpar än att vara gravid själv :) Med Bimbo kan man inte påverka något, man kan inte känna om det är på g eller om hur många det är som sparkar i magen.

Bimbo är iaf på bra humör. Hon har tom försökt sig på att leka ett par gånger.. Skönt att hon inte verkar må dåligt längre. Dock går hon och pustar, bäddar och tittar på mig med ledsna ögon lite då och då.

Jag tittar tillbaka och suckar och pustar jag oxå. Vi är båda i väntas tider.. båda väntar på hennes valpar. Dock tror jag att hennes tålamod är bättre än mitt. :)

Av Carina Losenborg - 25 april 2010 09:38

Oj oj vad en natt kan vara lång. Vaknade vid 3 av att Bimbo bäddade, pustade och stånkande, gick runt och tyckte livet var allmänt tråkigt. Men blir det några valpar nej då.. suck kan de inte bara komma nu??


Ja det är väl bara att fortsätta vänta men jag är väldigt trött. Känns som jag jobbar och jobbar men det blir väldigt lite sömn. Skulle behöva sova en natt, en hel natt.


Skulle ha varit på elmia vid 8 men jag har skjutit på det till i em. Jag behöver vila + att jag hoppas på valpar nu på förmiddagen. :)

Av Carina Losenborg - 24 april 2010 20:54

Nu äntligen fick vi vårt efterlängtade och välförtjänta SM- Guld i Hockey!! Heja HV71!!
Men man kan undra hur djurgården kan med att stå och bua när HV tar emot bucklan!! Över huvudtaget så har djurgårdsfansen betett sig väldigt dåligt! Tur att de inte vann, inget lag med så dålig hejaklack bör vinna! Det ska absolut inte löna sig att bete sig som ett svin.


Stort grattis till Hv71 och speciellt till Teemu Laine!!

Ovido - Quiz & Flashcards