Alla inlägg under april 2010

Av Carina Losenborg - 20 april 2010 09:17

Idag har vi varit ute och gått på morgonen. Bimbo är trött och vill inte gå så långt så vi tar det lugnt och går bara en liten, mest för att hon iaf ska få kissa av sig.


Tempen i morse låg på 37,5, vet dock att den brukar gå upp och ner ett par dagar innan den sjuken regält och sedan är det dax. Så jag håller ett öga på termometern :)


Sedan har jag klippt henne idag, hon ser lite rolig ut nu och blider kommer snart, ska bara ladda in dem först :)

Av Carina Losenborg - 19 april 2010 20:17

Tempen fortfarande på 37,9, och just nu ligger hon i lugn och ro och sover.  Vi sitter och tittar på Hv på övervåningen så man får smyga ner och titta till henne ibland. Dock så hör man henne för hon andas tungt och snarkar när hon sover.   


Bus ligger oxå och sover och imorgon kommer Beon hem oxå så då blir det fullt ös igen. Skönt med alla hundarna hemma igen!

Jag saknar dem när de är borta men Bimbo behöver all lugn och ro hon kan få just nu. Hon tittar på de andra med sura blickar speciellt om de för oväsen eller är ivägen. Det gillar hon inte! Vill ha lugn och ro.


Imorgon ska jag träna lite med de andra hundarna men med Bimbo under uppsikt, jag vågar inte lämna henne ensam. Vill ha koll på henne hela tiden så att hon har det bra och så att inget händer henne.


Nu är det åter till matchen! heja HV!!

Av Carina Losenborg - 19 april 2010 14:33

  

Hela gänget och så lilla jag :)

Av Carina Losenborg - 19 april 2010 14:13

Nu har Bimbo börjat kinka med maten, hon äter vissa mål men inte allt och för er som vet hur bimbo är är detta inte vanligt   

Hon är det mest matglada jag vet, dock var det samma sak när hon skulle ha sin första kull, då slutatde hon nästan att äta vissa dagar. Man märker på henne att det börjar närma sig.

Jag har nu mat stående nere till henne så får hon äta så mycket hon vill, det känns bättre.


Jag har oxå börjat tempa henne idag. Hon hade 37,9 nu vid 2 så det är helt normalt, för er som inte vet så sjunker temeraturen drastiskt innan det är dax, på så sätt kan man ha lite koll på när det närmar sig, den sjunker då ett par timmar för att sedan gå upp igen. Därför tempar man ofta för att inte missa denna nergång.


men nu är det spännade!   Det närmar sig!

Av Carina Losenborg - 19 april 2010 08:38

I helgen har jag varit i Nybro på deras agilitytävling! Jag var där tillsammans med Cissi, vi stod och masserade hundar båda dagarna. Tyvärr hade jag bara Bus med mig men det var skönt för henne att få lite egentid med mig, det behövde hon.


Jag ska snart åka och hämta Bimbo som är hos min mamma, men först väntar jag på att schenker ska komma hit med 2 pallar med hundmat och vattenflaskor från Doggy professional. Frisk hund har ju dem som sponsorer så de skickar en massa saker till oss. Det är underbart!


Helgen hos cissi var kanon, jag sov hemme hos henne och fick en underbar middag som hennes man lagade :) Underbart god mat och mycket trevligt sällskap! En helg kan inte bli bättre än så!



Av Carina Losenborg - 16 april 2010 18:17

Nu har jag lämnat Bimbo hos mamma för imorgon åker jag till nybro. Så bloggen kommer inte uppdateras förrän på måndag :)


Nu ska vi packa ihop oss och åka på cirkus Möller. Jag har fribiljetter till dem ikväll. Så går det när man får vara med dem i radion :)

Av Carina Losenborg - 16 april 2010 11:10

I helgen kommer jag och min kollega Cissi att stå och massera hundar i Nybro på deras Agility tävling. Är ni där så kom gärna och säg hej och få er hund masserad.


Jag kommer bara att ta med mig Bus i helgen de andra hundarna är utlånade. Bimbo ska vara hos min mamma, jag vill inte ta med henne, dels vill jag inte att hon ska åka en massa bil men sedan vill jag inte heller att hon ska stressa utan ta det lugnt.

Beon är oxå utlånad pga att cissi har en hane så då kan inte han följa med heller. Så i helgen blir det bara Bus och jag!


Lite ensamtid för henne är inte så dumt!

Av Carina Losenborg - 16 april 2010 09:09

Har suttit och funderat idag på varför hundmänniskor snackar så mycket skit om varandra?  Många kennelägare snackar en massa skit om varandras hundar som man aldrig träffat eller sett men som man ändå kan ha en åsikt om. Andra kennelägare kan man hata utan att ens känna dem. Är kennelägare speciella eller speglar de samhället i stort?
Jag förstå inte hur man kan förtala människor som man inte känner, förvänta sig att alla i ens omgivning oxå ska hata denna person och gör de inte de ja då drabbas de oxå av ens hat och förtal.
Är detta medmänskligt och trevligt? Kan man kalla sig en bra människa om man beteer sig så? Nej jag tycker inte det! 
Bort med snorkiga kommentarer på utställningar, avundsjuka på tävlingar och skitsnack bakom ryggen. För det man ska veta är att den man snackar skit om alltid i slutänden för veta det!


En bra människa är den som bildar sig en egen uppfattning om människan/hunden och inte lyssnar på andra. En bra människa förstår och respekterar att man kan ha olika åsikter och värderingar utan för den skull vara en sämre uppfödare.
Vad är det som säger att mina värderingar är de rätta?


Jag skulle kunna ge er en massa exempel på vad som sägs men jag vill inte. Det folk säger till mig stannar hos mig! Jag är inte den som för vidare saker men ibland får det mig att småle. Speciellt när 2 st baktalar varandra till mig och ingen av dem berättar samma historia.

Det får en att fundera på hur vi upplever världen. Det som är sant för mig är inte säkert att det är sant för dig.

Vi tolkar information så att det passar oss och är vi obekväma med sanningen så omvandlar vår hjärna det till något vi kan leva med och acceptera. Därför kan sanningen se olika ut beroende på vem man pratar med.


Till sist vill jag bara tacka alla som talar gott om varandra, till dem som hänvisar en valpköpare till en annan kennel för att de vet att de har valpar. Till alla som älskar hundar i alla dess storlekar och former.

Tack till alla varma trevliga underbara uppfödare det finns i Sverige!



Ovido - Quiz & Flashcards